Plán učiva
Ročník: druhý
Předmět: Český jazyk
Období |
Očekávané výstupy |
Základní učivo |
Plánované aktivity (Projekty, průřezová témata) |
září – listopad
|
Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu Dbá na správnou intonaci Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě Naslouchá přednesu Rozlišuje poezii a prózu Převypráví přečtený text Odříká abecedu Řadí slova podle abecedy Rozlišuje a vyjmenovává samohlásky, měkké, tvrdé a obojetné souhlásky Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách Rozděluje slovo na slabiky Rozděluje správně slovo na konci řádku Vysvětlí význam slova a rozlišuje slova dle jejich významu Pozná konec věty a začátek následující věty Začíná větu velkým písmenem Rozlišuje druhy vět – oznamovací, rozkazovací, tázací, přací Používá správně interpunkční znaménka na konci věty Seřazuje věty v textu Rozlišuje spisovný a nespisovný jazyk Spisovně se vyjadřuje ve větách
Píše správné tvary písmen abecedy Opisuje a přepisuje jednoduché texty
|
Ctení
Abeceda Hlásky
Slabiky
Slova
Věty a souvětí
Vyjadřovací schopnosti
Psaní |
MV 6.6/4 – vnímá autora mediálního sdělení
MKV 6.4/2 – lidské vztahy
OSV 6.1/2 – verbální komunikace Tematický den: září – Podzim říjen - Ženy vynálezkyně listopad – Zvířata v lese |
prosinec – leden
|
Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu Dbá na správnou intonaci Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě Naslouchá přednesu Rozlišuje poezii a prózu Převypráví přečtený text Rozlišuje a vyjmenovává samohlásky měkké, tvrdé a obojetné souhlásky Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách Rozděluje slovo na slabiky Rozděluje správně slovo na konci řádku Tvoří ze slov smysluplné věty Pozná konec věty a začátek následující věty Začíná větu velkým písmenem Vyjadřuje svůj názor, pocity Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru Píše správné tvary písmen abecedy Opisuje a přepisuje jednoduché texty
|
Ctení
Hlásky
Slabiky
Slova Věty a souvětí
Vyjadřovací schopnosti
Psaní
|
Tematický den: Prosinec – Vánoční zvyky v různých kulturách Leden – Zimní sporty |
únor – duben
|
Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu Dbá na správnou intonaci Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě Naslouchá přednesu Rozlišuje poezii a prózu Převypráví přečtený text Rozlišuje párové souhlásky Rozpozná spodobu na konci i uprostřed slova Rozlišuje zvukovou a psanou podobu slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě Pozná konec věty a začátek následující věty Začíná větu velkým písmenem Seřazuje věty v textu Vypráví děj podle obrázkové předlohy Naslouchá druhému Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru Píše správné tvary písmen abecedy Opisuje a přepisuje jednoduché texty
|
Ctení
Slova
Věty a souvětí
Vyjadřovací schopnosti
Psaní
|
Tematický den: únor – 28 nebo 29 dnů? březen – Vítáme jaro duben – Stavíš, stavím, stavíme
|
květen - červen |
Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu Dbá na správnou intonaci Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě Naslouchá přednesu Rozlišuje poezii a prózu Převypráví přečtený text Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách Rozděluje správně slovo na konci řádku Rozlišuje zvukovou a psanou podobu slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě Rozlišuje vlastní jména osob a zvířat Vysvětlí význam slova a rozlišuje slova dle jejich významu Používá správně interpunkční znaménka na konci věty Pozná souvětí v textu Vyjadřuje svůj názor, pocity Naslouchá druhému Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru Píše správné tvary písmen abecedy Opisuje a přepisuje jednoduché texty
|
Ctení
Hlásky
Slabiky Slova
Věty a souvětí
Vyjadřovací schopnosti
Psaní
|
Tematický den: květen – Krása květů červen – Lidské tělo a jak ho chránit |
Angličtina : Děti by si doma měly opakovat slovní zásobu, aby se jim upevňovala. (především ústně, může být i písemně)
Děti si mohou s rodiči vytvořit slovníček a opakovat si doma z něj. (první sloupeček – anglické slovo, druhý sloupeček – výslovnost v Aj, třetí sloupeček – český význam slova)
Doporučuji angličtinu pravidelně procvičovat, co nejčastěji v kratším časovém úseku, aby děti udržely pozornost (do 20 minut).
Propojovat naučené informace (např. barvy a čísla, barvy a zvířata, barvy a škola)
Okruhy:
Barvy
Čísla 0-20
Zvířata
Škola (pero, obyčejná tužka, penál, guma, pravítko, pracovní sešit, kniha, pastelka, školní taška, penál, učitel, žák …)
Předmět: matematika
Období |
Očekávané výstupy |
Základní učivo |
Plánované aktivity (Projekty, průřezová témata) |
září – listopad
|
Zapisuje a řeší příklady sčítání a odčítání. S přechodem přes desítku
|
Počítání do 20 – opakování z 1. ročníku Počítání do 50
|
Osobnostní a sociální výchova, vzájemná spolupráce a komunikace |
prosinec – leden
|
Porovnává čísla do 100, zapíše je na číselné ose. Sčítá a odčítá do sta s přechodem přes desítku, řeší jednoduché slovní úlohy. Seznamuje se s násobilkou
|
Počítání do 100
Násobení 1 - 6
|
Osobnostní a sociální výchova. Výchova k myšlení v globálních souvislostech, využití příběhů a zážitků |
únor – duben
|
Počítání s mincemi a bankovkami v hodnotě do 100. Připraví si pomůcky na rýsování.
|
Mince a bankovky
|
Mediální výchova – vede ke |
květen - červen |
Řeší jednoduché slovní úlohy, provede zápis slovní úlohy,
|
Slovní úlohy Jednotky času a délky |
Enviromentální výchova Probíhá v mezipředmětových souvislostech, |