Plán učiva

          Školní rok:      2015 - 2016                                                                                                                                 

Ročník: druhý

 

Předmět:      Český jazyk                                                                                                         

 

Období

Očekávané výstupy

Základní učivo

Plánované aktivity (Projekty,

průřezová témata)

 

září – listopad

 

Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu

Dbá na správnou intonaci

Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě

Naslouchá přednesu

Rozlišuje poezii a prózu

Převypráví přečtený text

Odříká abecedu

Řadí slova podle abecedy

Rozlišuje a vyjmenovává samohlásky, měkké, tvrdé a obojetné souhlásky

Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách

Rozděluje slovo na slabiky

Rozděluje správně slovo na konci řádku

Vysvětlí význam slova a rozlišuje slova dle jejich významu

Pozná konec věty a začátek následující věty

Začíná větu velkým písmenem

Rozlišuje druhy vět – oznamovací, rozkazovací, tázací, přací

Používá správně interpunkční znaménka na konci věty

Seřazuje věty v textu

Rozlišuje spisovný a nespisovný jazyk

Spisovně se vyjadřuje ve větách

 

Píše správné tvary písmen abecedy

Opisuje a přepisuje jednoduché texty

 

Ctení

 

 

 

 

 

 

 

 

Abeceda

Hlásky

 

 

 

Slabiky

 

Slova

 

Věty a souvětí

 

 

 

 

 

 

Vyjadřovací schopnosti

 

 

Psaní

MV 6.6/4 – vnímá autora mediálního sdělení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MKV 6.4/2 – lidské vztahy

 

 

 

 

 

 

OSV 6.1/2 – verbální komunikace

Tematický den:

září – Podzim

říjen - Ženy vynálezkyně

listopad – Zvířata v lese

prosinec – leden

 

Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu

Dbá na správnou intonaci

Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě

Naslouchá přednesu

Rozlišuje poezii a prózu

Převypráví přečtený text

Rozlišuje a vyjmenovává samohlásky měkké, tvrdé a obojetné souhlásky

Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách

Rozděluje slovo na slabiky

Rozděluje správně slovo na konci řádku

Tvoří ze slov smysluplné věty

Pozná konec věty a začátek následující věty

Začíná větu velkým písmenem

Vyjadřuje svůj názor, pocity

Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru

Píše správné tvary písmen abecedy

Opisuje a přepisuje jednoduché texty

 

Ctení

 

 

 

 

 

 

 

Hlásky

 

 

 

Slabiky

 

Slova

Věty a souvětí

 

Vyjadřovací schopnosti

 

 

Psaní

 

 

Tematický den:

Prosinec – Vánoční zvyky v různých kulturách

Leden – Zimní sporty

únor – duben

 

Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu

Dbá na správnou intonaci

Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě

Naslouchá přednesu

Rozlišuje poezii a prózu

Převypráví přečtený text

Rozlišuje párové souhlásky

Rozpozná spodobu na konci i uprostřed slova

Rozlišuje zvukovou a psanou podobu slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě

Pozná konec věty a začátek následující věty

Začíná větu velkým písmenem

Seřazuje věty v textu

Vypráví děj podle obrázkové předlohy

Naslouchá druhému

Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru

Píše správné tvary písmen abecedy

Opisuje a přepisuje jednoduché texty

 

 

Ctení

 

 

 

 

 

 

 

Slova

 

 

 

Věty a souvětí

 

 

Vyjadřovací schopnosti

 

 

 

Psaní

 

 

Tematický den:

únor – 28 nebo 29 dnů?

březen – Vítáme jaro

duben – Stavíš, stavím,     stavíme

 

květen - červen

Čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas a potichu

Dbá na správnou intonaci

Vnímá v psaném a mluveném projevu postavení předložky ve větě

Naslouchá přednesu

Rozlišuje poezii a prózu

Převypráví přečtený text

Píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách

Rozděluje správně slovo na konci řádku

Rozlišuje zvukovou a psanou podobu slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě

Rozlišuje vlastní jména osob a zvířat

Vysvětlí význam slova a rozlišuje slova dle jejich významu

Používá správně interpunkční znaménka na konci věty

Pozná souvětí v textu

Vyjadřuje svůj názor, pocity

Naslouchá druhému

Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru

Píše správné tvary písmen abecedy

Opisuje a přepisuje jednoduché texty

 

 

 

Ctení

 

 

 

 

 

 

 

Hlásky

 

Slabiky

Slova

 

 

 

 

Věty a souvětí

 

 

Vyjadřovací schopnosti

 

 

 

Psaní

 

 

Tematický den:

květen – Krása květů

červen – Lidské tělo a jak ho chránit

 

 

 

 

 

 

Angličtina : Děti by si doma měly opakovat slovní zásobu, aby se jim upevňovala. (především ústně, může být i písemně)

Děti si mohou s rodiči vytvořit slovníček a opakovat si doma z něj. (první sloupeček – anglické slovo, druhý sloupeček – výslovnost v Aj, třetí sloupeček – český význam slova)

Doporučuji angličtinu pravidelně procvičovat, co nejčastěji v kratším časovém úseku, aby děti udržely pozornost (do 20 minut).

Propojovat naučené informace (např. barvy a čísla, barvy a zvířata, barvy a škola)

 

Okruhy:

Barvy

Čísla 0-20

Zvířata

Škola (pero, obyčejná tužka, penál, guma, pravítko, pracovní sešit, kniha, pastelka, školní taška, penál, učitel, žák …)

 

 

Předmět:      matematika                                                                                                         

 

Období

Očekávané výstupy

Základní učivo

Plánované aktivity (Projekty,

průřezová témata)

 

září – listopad

 

Zapisuje a řeší příklady sčítání a odčítání.

S přechodem přes desítku

 

 

 

 

 

 

Počítání do 20 – opakování z 1. ročníku

Počítání do 50

 

Osobnostní a sociální výchova, vzájemná spolupráce a komunikace

prosinec – leden

 

 

Porovnává čísla do 100, zapíše je na číselné ose.

Sčítá a odčítá do sta s přechodem přes desítku, řeší jednoduché slovní úlohy.

Seznamuje se s násobilkou

 

 

 

 

 

Počítání do 100

 

Násobení 1 - 6

 

Osobnostní  a sociální výchova.

Výchova k myšlení v globálních souvislostech, využití příběhů a zážitků

únor – duben

 

Počítání s mincemi a bankovkami v hodnotě do 100. Připraví si pomůcky na rýsování.
Vysvětlí rozdíl mezi přímkou, úsečkou a křivou čarou,

 

 

 

 

Mince a bankovky
geometrie
násobení 1-10

 

 

Mediální výchova – vede ke
schopnosti identifikovat řešitele, postoj a názor

květen - červen

 

 

Řeší jednoduché slovní úlohy, provede zápis slovní úlohy,
zná části hodiny
pracuje  s jednotkami cm, mm, m

 

 

 

Slovní úlohy

Jednotky času a délky

Enviromentální výchova

Probíhá v mezipředmětových souvislostech,
při objevování okolního světa